.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استمداد از مقام معظم رهبري براي تاسيس استان در غرب مازندران
بدنبال نا اميدي مردم غرب مازندران از مسئولين كشوري در جهت تاسيس استان جديد در غرب مازندران، جمعي از روساي شوراهاي اسلامي شهرستانهاي غرب مازندران با ارسال نامه اي به مقام معظم رهبري خواستار عنايت ويژه معظم له در جهت ....
استمداد از مقام معظم رهبري براي تاسيس استان در غرب مازندران

بدنبال نا اميدي مردم غرب مازندران از مسئولين كشوري در جهت تاسيس استان جديد در غرب مازندران، جمعي از روساي شوراهاي اسلامي شهرستانهاي غرب مازندران با ارسال نامه اي به مقام معظم رهبري خواستار عنايت ويژه معظم له در جهت تشكيل استان در غرب مازندران شدند.

متن نامه ارسالي به رهبر معظم انقلاب به شرح زير است: 


رهبر فرزانه و معظم انقلاب اسلامي و مقام شامخ ولايت، حضرت آيت ا...العظمي خامنه اي

سلام عليكم

احتراما باستحضار ميرساند، مهمترين مطالبات ديرينه مردم مسلمان و شهيد پرور غرب مازندران به جهات عديده، تاسيس استان مستقل مي باشد. بنا به دلايل ذيل:
1- بعد مسافت به مركز استان فعلي(مازندران) و ويژگيهاي تاريخي و جغرافيايي محدوده غرب مازندران تحت عنوان محال ثلاث (تنكابن)
2- توجه به سنتهاي رفتاري و همگوني خرده فرهنگي اين سامان
3- اعمال تبعيض و عدم اجراي عدالت شرق نشينان حاكم بر استان نسبت به غرب استان
4- محدوديت و محروميت بهينه از نيروهاي خلاق و توانمند منطقه منتهي به محروميت از اعتبارات تخصيصي از مراكز توزيع قدرت( استانداري) و در عين حال در سايه تاسيس استان جديد اين مناطق روند رشد و بالندگي را تجربه خواهند نمود.
لذا توجها تقديم ميدارد چالش، اصلي مردم غرب مازندران كه كنش هاي اجتماعي ديرباز كه برخواسته از اراده حاكميت مردم منطقه مي باشد با تقاضاي استان جديد كه با توجيه عقلاني و مشروعيت اين خواسته در مسير عدالتخواهي دولت جمهوري اسلامي تلقي ميگردد. و يقين داريم كه مداومت و استمرار بر تحقق اين خواسته بلا شك موجب پويايي و رشد و توسعه فزاينده و همه جانبه اعم از توسعه انساني و سرزميني است و ارزنده بودن و سرزنده بودن را به همراه خواهد داشت، رد پاي صميمي و دوست داشتني آن رهبر فرزانه به پهنه مساحت محال ثلاث در بزرگداشت شهيد شجاع سردار كم نظير خلبان شيرودي، نويد تحقق اين آرمان ملي را هميشه بشارت داده و مي دهد. اميد است با فرمان حكيمانه آن مرجع عاليمقام و هم چنين پي گيري و اجابت اين خواسته ملي توسط رياست جمهوري عادل و عدالت محور دولت خدمتگزار، اين مهم در منظر عامه تحقق يابد. آمين

پزشكي - رييس شوراي شهرستان تنكابن
اكبري - رييس شوراي شهرستان نوشهر
رضي كاظمي - رييس شوراي شهرستان رامسر
رستمي فر - رييس شوراي شهرستان چالوس
توكلي - رييس شوراي شهرستان نور

رونوشت:
1- رياست محترم جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي دكتر احمدي نژاد جهت استحضار و عنداللزوم صدور دستورات لازم
2- رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام جناب آيت ا... هاشمي رفسنجاني جهت استحضار و عنداللزوم صدور دستورات لازم
3- وزير محترم كشور جناب آقاي حجت الاسلام و المسلمين پور محمدي جهت استحضار و عندالاقتضاء صدور دستورات لازم


شمال نيوز :هر چند پيگيري مطالبات از سوي مسئولين غرب مازندران مهم و اساسي است . ولي مطرح شدن اينگونه مسائل در آستانه برگزاري انتخابات مجلس هستم مناسب بنظر نمي رسد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سما 6 اسفند 1386
سلام !
قسمت زيادي از دلايل اين عزيزان مورد تاييد است بطور مثال در رسانه ملي
(صدا و سيماي مركز مازندران ) ما كمتر دوربيني را مي بينيم كه از آمل و نهايتا نور عبور كرده و مسايل گوناگون غرب مازندران را به تصوير بكشند از اين
نمونه ( مشت نمونه خروار ) كه بگذريم داستان و بحث بابلي ها و ساروي ها
بر سر مركزيت استان نيز در نوع خود جالب و به نوعي تاسف آور است .
اينجانب زماني در رينه لاريجان آمل از بسياري از ساكنين آنجا ( كه مازندراني
بودند نه تهراني ) شنيدم كه مي گفتند [اي كاش ما جزو استان تهران بوديم نه مازندران] و وقتي از آنان دليل مي خواستم مي گفتند[ تهران هم از لحاظ مسير به ما نزديك است و هم اينكه اگر بودجه اي تصويب شود زودتر در گرفتن آن نتيجه مي گيريم] امروز شما بياييد سري به شهرهاي غربي استان بزنيد كه بندگان خدا مصداق ضرب المثل ( از اينجا مانده و از آنجا رانده) شده اند كه نه از مازندران چيزي نصيبشان مي شود و نه از گيلان كسي به دادشان
مي رسد . بنده هم دوست ندارم استان من تكه تكه شود و قسمتي ديگر از استانم (مثل گلستان) جدا شود ولي لااقل بياييد در توزيع منابع و بودجه ها عدل و انصاف را رعايت كنيد تا اين مسئولين ناچار به نامه نگاري به شخص اول مملكت نشوند..... چند تا مجري در صدا و سيماي مازندران از غرب اين استان انتخاب شده اند ؟ آيا معيار زبان تبري( گويش ساروي يا قائمشهري) است كه اكثر( وشايد تمامي مجريانتان )را از شرق مازندران انتخاب مي كنيد؟ آيا موازنه سياسي بهم ميخورد اگر استاندار بابلي نبود و مثلأ رامسري يا تنكابني
مي بود؟ و دهها( آيا) ي ديگر كه در اين مقال نمي گنجد..... با آرزوي موفقيت براي همه مسئوليني كه بدون تبعيض در اين استان مشغول به كارند و در نزد آنها يك ارباب رجوع ساروي با يك ارباب رجوع رامسري و چالوسي يكي است.
و با تشكر از مسئولين محترم سايت .......( سما / آمل )
مهدی 6 اسفند 1386
شما چرا همه چیز را به انتخابات وصل میکنید این مردم مظلوم 20 سال است که تحت شدیدترین بداخلاقی ها و توهین ها قرار گرفته اند تا کی باید این کارها ادامه یابد تا به ریش ما بخندند و خوشحال باشند .
آقا کوچکترین مسئول ما از شرق استان می آید ایا فقط آنها میفهمند نه آقا ما آنقدر افراد تحصیل کرده داریم که احتیاجی به اقا بالاسر نداریم.
بگذارید مردم خودشان تصمیم بگیرند شما منطقه خودتان را اداره کنید.
وقت این ذلت بسر آمده عزیز من /
رمضاني گرنامي 6 اسفند 1386
اينجانب از روستاي گرنام بخش يانه سر هزارجريب ميباشم.كه در شرقي ترين ناحيه استان و در زيرمجموعه شهرستان گلوگاه واقع شده است منطقه اي بسيارمحروم كه از شدت محروميت 95 درصد از ساكنان روستاهاي بخش يانه سر هزارجريب به شهرهاي گرگان -كردكوي -بندرگز-بهشهر كوچ كرده و غالبا در كارهاي خدماتي مشغول ميباشند.بعلت زد و خوردهاي سياسي و غير سياسي و...تمام اعتبارات استاني وملي جذب شده غالبا در مناطق مركزي
استان مازندران يعني شهرهاي ساري و بابل وآمل هزينه شده وگويا استان مازندران به سه شهر فوق خلاصه شده است لذا بعلت عدم مديريت صحيح در در منابع استاني و ظلم به بعضي از مناطق از جمله مناطق شرقي استان به نظر ميرسد مناطق شرقي استان بويژه بخش هزارجريب و گلوگاه از اينكه در زيرمجوعه استان گلستان قرار گيرند مقبوليت عمومي بيشتري دارند.
نا شناس 6 اسفند 1386
از نوادر مواردی که شرقی ها حاکم اند!
محمدرضا شهسواري 6 اسفند 1386
برادران ارجمند شرق نشين هرآنچه در اين چند سال بر سر مردم غرب مازندران بس است ديگر نمي خواهيم زير يوغ شما باشيم .والسلام ميدانم ازترس خودتان چاپ نمي كنيد
نا شناس 6 اسفند 1386
با سلام مشکل اساسی شهرستانهای غرب مازندران نداشتن نیروی متخصص و با نفوذ است اگر این مردم خواسته های مشروعه دارند اما کسی را ندارند که حرفشان را بزند این مشکل شماست.
ببینید شما مثل بازیکنان فوتبال یک تیم هستید که تمام کننده گل را ندارید.آنهایی که دست به قلم شده و نامه نگاری میکنند به جای این کارها دنبال افراد خبره وکارآمد باشند والا ... چیزی حل نشده هیچ هزار انگ به شما می زنند یکیش اینکه شهرستانهای غرب مازندران ادعای استقلالی شبیه کوزو دارند وباید سرکوب شوند.
با تشکر ع ر آمل
قدسي 7 اسفند 1386
مردم استان مازندران بدانند سارويها هيچگونه نفعي ندارند تمام منافع را ...امي برند و بقيه مردم استان بجز ....به بازي گرفته نمي شوند
نا شناس 7 اسفند 1386
با سلام خدمت هم استانی های عزیز؛
به عنوان یک مازندرانی عرض می کنم که مازندران گوشت قربانی نیست که اقایان با کارهای نسنجیده بخواهند انرا تقسیم کنند.
هر کاری یک راه حل دارد دنبال راه حل باشید.
تا موقعی که به یک هدف واحد و انسجام استانی نرسیم همین مشکلات را باید داشته باشیم.
به نظر من زیر پا خالی کردن همدیگر در ذات ما مازندرانی ها می باشد.
مورد دیگر اینکه تا نمایندگان ما در مجلس به یک وحدت رویه نرسند همین مشکلات خواهد بود.
- تا موقعی نمایندگان ما در حل مشکلات استان به اتفاق نظر نرسند همین مشکلات هست.
- شما کی دیدید که نمایندگان ما در مجلس برای حل مشکلات برنج و مرکبات با هم هم فکر باشند.
- اگر مسولین استانی و حتی نماینده محترم ولی فقیه به این فکر باشند که هر از گاهی به شهر های مختلف استان سرکشی کنند و مشکلات مردم را بتوانند خوب انعکاس دهند دیگر مردم ما به فکر تقسیم استان نمی افتند.
با تقسیم استان مشکلی حل نمی شود کسانی هم که پا پیش می گذارند و نامه به مقام معظم رهبری می فرستند و با بیهوده کاری وقت ارزشمند ایشان را می گیرند فقط می خواهند خودی نشان دهند و در بین مردم خودشان را خوب جلوه کنند.
- زمانی که ما با هم کنار بیاییم و بتوانیم بودن در کنار هم را تحمل کنیم ان وقت تمام مشکلات ما حل می شود.
- اگر مسولین استان و حتی نماینده ولی فقیه به خودشان زحمت بدهند و خودشان را معطوف یک شهر نکنند و اگر همه استان را ساری ؛بابل و امل در نظر نگیرند ان وقت کسی به فکر تکه تکه کردن خاک دوست داشتنی مازندران نمی افتد.
مازندران را از شرقی ترین تا غربی ترین خاک و وسعت ان دوست بداریم و بر خاک پاکش بوسه بزنیم.
مازندران را با تمام وسعتش دوست بداریم.
خاک پاک و مقدس و عزیز مازندران را با تمام وجودم دوست دارم.
با اینکه در تهران زندگی می کنم ولی یک وجب از خاک پاک مازندران را با کل تهران عوض نمی کنم.
با تشکر و سپاس
التماس دعا
نا شناس 7 اسفند 1386
سلام!
آقا( يا خانم) ي همشهري آملي!
شما بهتر است كه با دليل موضوعي را ثابت كني! آيا دادن بودجه از طرف عاليترين مقام اجرايي استان ( استاندار ) به يك شهر نياز به نيروي با نفوذ است؟ اگر اينچنين است-كه اميدواريم نباشد- ديديم كه لاريجاني ها براي آمل ما چه كردند! (البته آنها نيز قرباني كج فهماني مثل شما شده اند كه پس از يك دوره كانديداتوري مجلس از آمل رآي نياوردند و بقول علامه بزرگوارمان حسن زاده عزيز/هر كس به آمل پشت كرد،رشد كرد/ از اين شهر بطور كامل رفتند،) آن وقت شما اين بندگان خدا را كه خواستار كمترين امكانات زندگي هستند با مردم كوزوو مقايسه مي كنيد ؟!! واقعا كه .... مگر روستاي بليران خودمان ( در قسمت جنوب شرقي آمل) در قديم محل سكونت بالاي 250 خانوار نبود ؟ كه فقط بخاطر نداشتن امكانات از آنجا كوچ كرده بودند و ساكنينش به فقط و فقط 20 خانوار تقليل پيدا كرد؟(گر چه در حدود 4 ماه است كه آسفالت شده و....) آيا سركوب اين مردمي كه خواهان حق خود هستند ادعاي آنچناني است؟ همشهري عزيز اگر دست بزن داشتي(كه ظاهرا داري) چرا يقه گرگانيها را نگرفتي كه ازت جدا شدند؟! من به عنوان يك برادر كوچكتر از شما ميخواهم كه فقط يك روز از وقت خود را صرف بازديد از روستاهاي محروم شهر خودت كني تا كمي درد مردم را بيشتر درك كني فقط همين!
جناب سعدي چه خوش فرمود: مردي نبود فتاده را پاي زدن/ گر دست فتاده اي بگيري مردي........ با تشكر مجدد ( سما / آمل )
بیکار 7 اسفند 1386
اسم استان جدید رشت می باشد ....!!!!
نا شناس 8 اسفند 1386
عزیزان من همین چنانچه در نظرات خوانندگان می بینید؛باز هم بحث این شهر یا ان شهر مطرح می شود.
ایا با این وضعیت می توانیم جلوی تقسیم شدن را گرفت؟؟
یه گرگانی 8 اسفند 1386
با سلام مردم غرب مازندران امید وارم هر چه زودتر شما نیز مثل ما گلستانیها از سلطه سارویها خارج شوید
Jam 8 اسفند 1386
بحث جداشدنيا كوچك سازي استان مازندران نيست. ماهنوز گلستاني ها را نيز مازندراني مي دانيم. ولي شمارا به خدا يك بار از رامسر براي يك كار اداري كوچك به ساري بياييد. ببينيد مي توانيد يانه؟ هيچگونه وسيله مستقيم نيست. حالا اگر زن و بچه نيز همراه آدم باشند واويلا! بايد اول به چالوس بيايي و بعد بابل و بعد به ساري. ديگر آن موقع ادارات آخر وقت است و كار به فردا مي انجامد وتو خود بخوان حديث مفصل. آيا راضي مي شويد مركز استان به وسط استان آمل يا نور بيايد. مانيز راضي هستيم و اين گونه استان تكه نمي شود. متشكرم از همه مازندراني ها كه خود نيز 46 ساله كه مازندراني هستيم.
احمدعلي 9 اسفند 1386
همشريهاي غرب مازندران در صورت پيروزي همانند گرگانيها كه نام استان خود
را گلستان كرفتند شما هم غربستان بگيريد
احمدعلي 9 اسفند 1386
همشريهاي غرب مازندران در صورت پيروزي همانند گرگانيها كه نام استان خود
را گلستان كرفتند شما هم غربستان بگيريد
نا شناس 11 اسفند 1386
در این نامه مسائلی مطرح شد که می خواهم به آن پاسخ دهم.
1."بعد مسافت به مر کز استان فعلی (مازندران)"
اولا: بسیاری از استان ها هستند که مسأله ی بعد مسافت دارند مثلا اصفهان ،کرمان ، فارس . پس این مشکل منحصر به مازندران نیست. راه حل هم دارد. دولت می تواند طرحی را ارائه کند تا مسائل اداری طوری پیش برود که برای هر کار جزئی افراد مجبور به رفتن به مر کز استان نباشند.
ثانیا : در عبارت "استان فعلی (مازندران)" نوعی بی احترامی احساس می شود که انگار این استان هیچ پیشینه ی فرهنگی و تاریخی ندارد. اگر غرب مازندرانی ها یی که این سخنان را می گویند کمی انصاف داشته باشند می بینند که هر چه دارند از مازندران است. سوالی را مطرح می کنم خوب به آن بیندیشید . چرا مناطقی چون رودسر و یا تالش این قدر توریستی نیستند مگر از نظر زیبایی چیزی از تنکابن و رامسر کم دارند ؟ چه کسی رامسر و تنکابن و چالوس و نوشهر را ساخت و چرا؟
"ويژگيهاي تاريخي و جغرافيايي محدوده غرب مازندران تحت عنوان محال ثلاث (تنكابن)"
در پی جملات قبلی که سعی بر بی هویت نشان دادن مازندران داشت حال برای خود هویت قائل می شوند.
بعد از تصمیم خانات تنکابن برای پیوستن به ماندران حکومت کلارستاق و کجور (چالوس و نوشهر) تحت عنوان محال ثلاث به آنان واگذار شد . پس اولامحال ثلاث پیشینه ای در حدود 200 سال دارد. ثانیا محال ثلاث یک ولایت مستقل نبوده بلکه بخشی از مازندران بوده و از نظر تاریخی نیز وجود آن نتیجه ی اتحاد خود خواسته (نه تحمیلی ) با مازندران بود. ثالثا مردم کلار و کجور از نظر فرهنگی زبانی و نژادی همان قدر که با مر کز و شرق مازندران یکساننغرب خود تفاوتهایی دارند.
2."توجه به سنتهاي رفتاري و همگوني خرده فرهنگي اين سامان"
انصافا همگونی یک بهشری و چالوسی را با همگونی تنکابنی و چالوسی مقایسه کنید خودتان نظر بدهید. اگر بحث بر سر برنامه های صدا و سیماست که تقریبا هیچ کس در ایران پیدا نمی شود که از برنامه های استانی راضی باشد . اصولا کسی در ایران به خرده فرهنگ ها اهمیت نمی دهد. مثلا در آذربایجان غربی که نیمی از مردم کردند برنامه های کردی ذر حد صفر است. برنامه های آذری هم به حدی سطح پائین است که ترکهای ارومیه به ساختمان صدا و سیما حمله کردن و از فرط عصبانیت بخشی از آن را خراب کردند. من می توانم برای تمام استان های کشور نمونه بیاورم . در ضمن اگر مرکزیت به نوشهر و چالوس برسد باز هم سلطه مازندرانی را داریم . اگر هم مرکزیت به تنکابن برسد سلطه ی گیلک را داریم. پس مشکل از جای دیگر است. و با تقسیم مازندران این مشکل پر رنگ تر می شود . بنده از مسوولین تقاضا دارم . اولا به زبان مازندرانی بها بدهند و محدود به برنامه های طنز نباشد که کودکان ما فکر کنند که زبان پدرانشان اسباب تمسخر است. ثانیا در برنامه ها سهی شود از تمام گویش ها استفاده شود.
2. "اعمال تبعيض و عدم اجراي عدالت شرق نشينان حاكم بر استان نسبت به غرب استان"
با این اوصاف الان شرقی ها باید وضعشان خیلی خوب باشد . مشکلات آنها به مراتب کمتر باشد . اگر دوستان سری به این خطه بزنند با عمق محرومیت این مردم آشنا میشوند. این عقب ماندگی ربطی به شرق و غرب ندارد بلکه به علت دیدگاه مسئولین به منطقه ی شمال کشور است که امکان ایجاد صنایع بزرگ و اشتغال زا را از این استان ها گرفته است. این مشکلات هم در گیلان به مراتب شدید تر از مازندران وجود دارد از جمله چند وقت پیش آستارایی ها خواهان الحاق به اردبیل بودند. اما این گونه مسائل حل نمی شود جز اینکه جز اینکه مسوولین نظام فکری برای منطقه بکنند. اما اینکه بعضی ها (رک می گوییم بابلی ها) سعی در گرفتن امتیاز می کنند و حقوق کل استان را ضایع کرده اند. نه تنها غرب بلکه مرکز و شرق استان را. همین آمل یا سوادکوه یا گلوگاه را ببینید چه محرومیتی دارند . سیل مهاجرت به تهران به قدری زیاد است ک بسیاری از روستا ها خالی شده اند. جمعیت دانش آموزی شیر گاه طی ده سال گذشته یک سوم شده. آن قت بعضی از نماینده ها افتخار می کنند که 4000 نفر را از حوزه ی انتخابیه ی شان برای حمالی به تهران فرستاده است.
در ضمن بعضی از مسئولین غربی (خودتان بهتر می شناسید) برای توجیح ناتوانی خود از حل مشکلات مردم مظلوم نمایی می کنند که انگار یه عده در مرکز استان کارشان مانع تراشی برای پیشزفت غرب استان است و با سر دادن شعار استان شدن سعی دارند اذهان مردم را از عملکرد ضعیفشان به سمت سوی دیگر سوق بدهند.
4."محدوديت و محروميت بهينه از نيروهاي خلاق و توانمند منطقه منتهي به محروميت از اعتبارات تخصيصي از مراكز توزيع قدرت( استانداري) و در عين حال در سايه تاسيس استان جديد اين مناطق روند رشد و بالندگي را تجربه خواهند نمود."
ابتدا می گویند که ما نیروی خلاق و توانمند نداریم (احتمالا شرقی ها در اینجا مقصرند؟!!) بعد از این نتیجه می گیرند که با تأسیس استان جدید غرب استان پیشرفت می کند. من که ارتباط منطقی بین این عبارات نیافتم .اگر قرار به پیشرفت است چرا گیلان وضعیتش به این گونه است. چرا گلستان پیشرفت نکرد . چرا ساری به عنوان مر کز استان این قدر عب افتاده است(نسبت سایر مراکز استان ها و حتی برخی دیگر از شهر های استان)

در پایان باید متذکر شوم کرد ها با این اینکه تفاوت زبان و فرهنگی شان بسیار بیشتر از تفاوت رشتی و ساروی است اما همه خود را کرد می دانند. اما ما شمالی ها هیچ وقت اتحاد لازم را نداشته ایم . اگر ما باهم متحد گردیم و بد اخلاقی ها حسادت ها ی منطقه ای را کنار گذاریم و به جای نامه نوشتن به مقام معظم رهبری برای تاسیس استان جدید همه ی شمالی ها یک دل و یک صدا برای رفع تبعیضاتی که نسبت به ما در مسائل مختلف به خصوص ا قتصادی اعمال می شود تلاش کنیم و تنگنظری های بین منطقه ای را از بین ببریم به پیشرفت و تعالی منطقه ای برسیم.

والسلام
اسداله امینی 11 اسفند 1386
سلام بر همه گیلک های عزیز از قرار معلوم این موضوع یعنی نامه رییسان شورای های غرب مازندران به رهبر معظم انقلاب خیلی مورد توجه واقع شده و مباحث جالبی مطرح می شود. پیشنهاد می کنم : 1- سایت وزین شمال نیوز این باب را نبندد تا موضوعات متنوعتری مطرح و انشاءالله مشکل اصلی مردم نه فقط غرب مازندران بلکه کل شمال کشور یعنی همان توسعه نیافتگی حل شود 2- دوستانی که مطلب می نویسند بهتر است نام و در صورت تمایل شغل و سمت خود را نیز درج نمایند. این کار به تاثیر گذاری مطالبشان در ذهن خواننده کمک بیشتری می نماید. 3- از همه عزیزان به ویژه هم ولایتی های خودم در غرب مازندران ملتمسانه خواهانم در بیان مطالب، از به کار بردن مطالب توهین آمیز و بعضا سخیف جدا پرهیز نمایند و عمق متانت و فرهیختگی خود را با بیان مطالب علمی و کارشناسانه نمایان سازند. موفق و پاینده باشید.
نا شناس 12 اسفند 1386
با توجه به فرمایش دوست عزیزمان با اجرای دولت الکترونیک دیگرنیازی به استان شدن غرب مازندران نمی باشد و دوست دیگری نوشته اند؛ از آن روزی که استان گلستان ایجاد شد ؛گرفتار سیل وزلزله و....می باشند ویا عزیز دل برادر دیگری مرقوم فرمودند که در غرب مازندران چهرهای شناخته شده برای پیگیری ومدیریت این منطقه ندارندوبیانات دیگر ؛......که از ذکر آنها خوداری می شود . لذا با غنایت به موارد بالا وبا توجه به توصیه عزیز دل انگیزمان مبنی بر اجرای دولت الکترونیک ؛ پیشنهاد می شود بدون جدا کردن غرب مازندران وایجاد استان جدید ؛ لطفا مرکز استان از ساری به یکی از شهرستانهای غرب مازندران منتقل شود والبته برای اینکه سیل وزلزله نیاید وبعلت عدم وجود نیروهای کاردان در غرب مازندران؛ همین مدیران ساروی ؛ بابلی وآملی؛ مدیران دستگاها ی استانی در غرب مازندران باشند. چون بفرموده عزیزمان با اجرای طرح دولت الکترونیک دیگر فرقی نمی کند که مرکز استان در کجای استان باشد. بنابراین در راستای تامین درخواست مردم منطقه ؛ بسم ا......
عرب 14 اسفند 1386
سلام
به نظر من به شرهای غربی استان خیلی ظلم شده
مثلا به شهرستان بزرگی مثل تنکابن که در خود شهر های توریستی و ساحلی در خود جای داده .
اگر دقت کنیم در شهری مثل سلمانشهر که در آن خصوصی سازی به اوج خودش رسیده ولی دریغ از یک ...
مشکل از مرکز نیست " مشکل فاصله زیادی است که با مرکز استان دارد .
با تشکر
عرب از ساری
رجبي از بهشهر 13 شهريور 1387
با سلام
با اينكه بزرگترين تأسيسات مازندران در بهشهر واقع شده ولي اين شهرستان هنوز استفاده ي مطلوبي از اين تأسيسات نداشته است.
چرا تأسيساتي همچون پايانه نفتي، شركت صدرا و حتي بندر اميرآباد كه در بهشهر واقع شده بنام شهرستان مجاور يعني نكا نامگذاري مي شود. آيا مسئولين هنوز هم توانايي حل اين مشكل را ندارند.
چرا مسئولين از اين كه خليج فارس به غلط خليج عربي ناميده مي شود يا اينكه كشوري ادعاي مالكيت جزاير سه گانه را مي كند ناراحت شده و هر كاري مي كنند تا اينكه اين مشلات حل شود، ولي كسي به فكر مردم منطقه مظلوم بهشهر نيست. حتي كاركنان اين تاسيسات هم اكثرا بهشهري نيستند.
به نظر مي رسد بهشهر اول بايد مشكل ديگران را حل كند تا مشكل خودش را!!!
رمضاني 8 فروردين 1388
با سلام
من يكي از اهالي روستاي گرنام (محروم ترين روستاي واقع در يانه سر بهشهر ) مي باشم. اهالي روستاي گرنام به دليل عدم برخورداري از حداقل امكانات طي چند سال اخير روستا را ترك كرده و تعداد انگشت شمار ي در روستا باقي مانده اند . من واقعا براي مسئولان كشور متاسفم كه از كل استان مازندران فقط به منطقه غرب مازندران رسيدگي مي كنند و مناطقي مانند روستاي گرنام با استعدادهاي طبيعي فراوان (كه همچنان بالقوه باقي مانده) از حداقل امكانات محروم مانده اند.
مهدی پور زارمی 2 مرداد 1388
دیروز سکوی حفاری ایران البرز در نکا افتتاح شد اول این را به همه تبریک می گویم بعد تازه می خواستم از آن کسی که می گوید پایانه نفتی ، شرکت حفاری، صدرا در شهرستان بهشهر قرار دارد بپرسم فاصله این صنایع تا بهشهر چقدر است و آن را فاصله این صنایع تا نکا مقایسه کنند(فاصله تا بهشهر 45‎ KM ‎، فاصله تا نکا 20KM است). دوما اگر مردم شهری در مازندران بخواهند به تقسیمات سیاسی بین شهرستان ها اعتراض کند آن مردم نکا هستند .در غرب شهر نکا دقیقا بعد از خارج شدن از شهر نکا ما وارد شهرستان ساری می شویم یعنی شهر نکا به عنوان مرز شهرستانی که خود مرکز آن است قرار دارد. اما در مورد شبهاتی که درمورد مرز دو شهرستان نکا و بهشهر در ساحل ایجاد شده باید بگم فقط مسوولان شهرستان بهشهر در حال حاضر از نام شهرستان بهشهر بروی این صنایع استفاده می کنند. شما می توانید با مراجعه سایت های رسمی این صنایع از صحت اینکه این صنایع و کارخانجات در نکا قرار دارد مطمئن شوید . با انتخاب شدن آقای مقیمی (یک بهشهری تعصبی ) به عنوان نماینده مردم منطقه در مجلس ،که حتی با خبرنگاران نشریات نکایی مصاحبه نمی کند ، این شایعات قوت گرفته است. شما اگر کارنامه ی اقدامات این فرد را که در اینترنت منتشر شده است را مطالعه کنید به تبعیضی که این شخص بین این دو شهرستان گذاشته است به راحتی قابل درک است ، مثال : این شخص 5/2 میلیارد تومان اعتبار برای تقاطع های غیر هم سطح کمربندی بهشهر گرفته است در حالی که کمربندی نکا هنوز بعد گذشت چند سال از افتتاح آن هنوز تکمیل نشده است و در این کارنامه به 5 میلیارد اعتباری که برای بیمارستان امام نکا گرفته شده اشاره شده که چنین بیمارستانی نه در نکا وجود دارد و نه حتی در حال ساخت است.
رجبی 6 شهريور 1388
خدمت دوست نکایی عرض کنم فاصله یک منطقه از شهر ملاک تعیین مرزهای شهرستان نیست. اگر به حرف شما باشد بنابراین سد گلورد نکا باید متعلق به بهشهر باشد چون فاصله آن تا شهر بهشهر به مراتب نزدیکتر از شهر نکا است. شهرستان بهشهر از سالهای طولانی مشکل مرزبندی را دارد. گلستانی ها ادعای مالکیت میانکاله را می کنند و نکایی ها ادعای مالکیت تأسیسات مهم بهشهر را دارند.
مشکلات مرزبندی شهرستان نکا به غرب این شهرستان مربوط می شود و به غیر از غرب این شهرستان مشکل دیگری برای مرز این شهرستان نیست و البته این مشکل بین ساری و نکا است و ربطی به بهشهر ندارد و به سال های قبل که نماینده منطقه آقای جمشیدی که یک نکایی است نیز مربوط می شود. همچنین ادعای شما مبنی بر بودجه کمربندی دو شهرستان در زمان آقای جمشیدی نیز شایع شده بود؛ البته به ضرر بهشهر. پس از سال ها یک بهشهری نماینده ی منطقه شده وامیدوارم که بتواند گوشه ای از مشکلات بهشهر را حل کند، شهری که بالاترین آمار بیکاری را در استان دارد.
لطفاً متن زیر که مربوط به برنامه های صدا و سیما است را بخوانید:
1- یکی از برنامه های سیمای مازندران که بعد از سفر اول رئیس جمهور به استان پخش می شد و در آن مسئولین شهرستان ها دعوت می شدند، مسئولین شهرستان نکا حتی یکبار حرف از پایانه نفتی و شرکت صدرا نزدند و فقط نیروگاه نکا مورد بحث قرار گرفت. آیا فراموشی باعث این امر شد؟!!! لازم به ذکر است که جناب آقای جمشیدی در برنامه مربوط به شهرستان بهشهر شرکت نکرده بود.
دوست عزیز، جهت کسب اطمینان از مرز سیاسی بین دو شهرستان فقط لازم است به فرماندار شهرستان خودتان (نکا) مراجعه فرمائید.
2- حالا نظر شما را به مطلب طنزآلودی جلب می کنم: در یکی از گزارش های سیمای مازندران خبرنگاری با مدیر پایانه نفتی در مورد شرکت مربوطه مصاحبه می کرد. مدیر پایانه در صحبت هایش گفت: "باعنایتی که فرماندار بهشهر به این منطقه دارد..." خبرنگار که کاملاً گیج شده بود از مدیر پایانه پرسید: متوجه نشدم این پایانه متعلق به نکاست یا بهشهر؟!!!! مدیر پایانه گفت: این پایانه از لحاظ موقعیت جغرافیایی متعلق به شهرستان بهشهر است و ما نام نکا را در پرانتز قرار داده ایم!!! و هر زمانی که استانداری مازندران بخواهد از نام بهشهر استفاده خواهیم کرد.
********** درسته که این بحث ربطی به غرب استان ندارد ولی استان شدن یک منطقه نمی تواند ضامن خوشبختی آنجا شود. شهرهایی مثل بهشهر و قائمشهر نزدیک مرکز استان هستند ولی بالاترین آمار بیکاری را در استان دارند. بهتر است بگویم استان شدن یک منطقه بیشتر به نفع مرکز استان است تا شهرهای دیگر استان. البته انجام کارهای اداری برای مردم غرب استان مشکل است که این امر با مستقر کردن فرمانداری ویژه در غرب استان تا حد زیادی حل خواهد شد.
خود من هم به جهاتی علاقه به استان شدن غرب استان دارم چرا که در زمان فعلی به خاطر غرب استان توجه خاصی به گردشگری شرق استان نمی شود. و از طرفی فکر می کنم اتحاد غرب و شرق استان مشکلات را بهتر حل کند.
ياسر 29 آبان 1388
سلام خواهشمند است بفرماييد آبگرم رينه جز محدوده شهر ميباشد يا جز اثار ميراث فرهنگي آمل است؟
البرز شمالی 13 شهريور 1390
این ساروی های عزیز که این همه سنگ مازندران و به سینه میزنن برن بپرسن که مازندران واقعی در زمان قدیم محدودش از کجا تا کجا بوده وبعد خودشونو مازندرانی بدونن اون وقت می فهمن ما غرب استانی ها برای چی خودمونو مازندرانی نمی دونیم
احمد 25 ارديبهشت 1391
با عرض سلام می خواستم بدونم قضیه ی بازم تیکه تیکه شدن مازندران ادامه داره یا نه آخه من از مازندران دورم خبر ندارم مرسی.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.